fredag, april 04, 2008

Invigning av konstverk


Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag hade den äran att få inviga ett konstverk. Det kändes extra hedrande eftersom konstverket är på Värnamo folkhögskola och där har jag själv varit elev en gång i tiden. Konstverket heter "Den spirala labyrinten" och konstnären heter Carl Magnus (mannen i den beiga rocken). Klotet är en del i konstverket. På väggen till gymnastikhallen sitter övriga två delar som är labyrinter.
När jag hade klippt bandet kom en elev fram till mig och frågade vilken linje jag gått på. Jag svarade att jag gick allmän, hur så? Han undrade om jag hade gått textillinjen eftersom jag var så duktig med saxen. ;-)
Notera f ö den fiffiga konstruktionen som vaktmästaren gjort för saxen!

Tack till Inger m.fl som hjälpte mig med att ta bilder från invigningen.

Inga kommentarer: