lördag, april 19, 2008

Äntligen!

Äntligen en solig vårlördag! Som jag har längtat. Idag har solens strålar fått värma min trötta själ och jag tror minsann att ett par fräknar syns på näsan. Dagen har spenderats ute i trädgården. Det pågår en ojämn kamp mellan mig och ogräset. Ogräset frodas kan man säga utan att överdriva. Ett av ogräsen, som jag inte vet vad det heter, verkar vara helt omöjligt att få bort utan att asfaltera. Inte blir kampen mindre ojämn av att grannen låter denna ogräsart växa helt fritt. Hm. Kampen lär fortsätta.

Altanmöblerna är framburna. Nu måste vi bara hitta ett nytt parasoll. Jag är sugen på nya dynor också.

Vi har premiärgrillat för säsongen. Alltid lika mysigt. Men vi fegade ur lite och åt inne. Vi har ingen kvällssol på altanen, så det var lite kyligt. Hoppas på en lika solig dag imorgon när HV ska firas.

Inga kommentarer: