fredag, april 18, 2008

"Organisationsförändringar"

Jag är lite förvånad, men egentligen ändå inte över IFK:s besked om organisationsförändringar idag. Det är ju uppenbart att det behövs göras något efter den katastrofala inledningen. Visst, man kan förlora matcher. Men det handlar mer om på vilket sätt matcherna har förlorats. Jag har både skämts och varit bedrövad om vartannat. Men det räcker inte med att renodla ledarrollerna om inte spelarna ger allt och visar lite jävlaranamma och lagspel. Kan Finspångssonen ta fram det? Det är väl han som har hållt i träningarna, eller? Kommer Cratzen som huvudtränare att ändra om i elvan?

Jag gillar Cratzen. Nu är det upp till bevis. Han har till EM-uppehållet på sig att vända trenden. Känns ganska tufft.

Vem tror på detta? "Organisationsförändringen har ingenting med våra sportsliga resultat att göra utan är ett resultat av att uppgifterna kring sportchefsrollen har vuxit större än vad vi från början trodde, säger Mats Jingblad."
1 poäng på fem matcher talar sitt tydliga språk. Jingblad fick sparken som huvudtränare. Tålamodet räckte inte längre. Jag tycker dock att det är bra att rollerna renodlas. I en klubb som har ambitioner att fightas i den allsvenska toppen om några år kan man inte splittra sig på olika uppgifter. Var och en måste fokusera på sin roll och uppgift. Jag hoppas att Jingblad fungerar bra som sportchef.

Nu gäller det att klara kontraktet i år. Lycka till Cratz!

Inga kommentarer: