onsdag, juli 19, 2006

Behöver man ha koll på vad som händer när det är semester?

När man är bortrest och inte har tillgång till svenska tidningar, en engelsk nyhetskanal eller orkar sätta sig på ett kokhett internetcafé, lever man lite som i en bubbla. Man har inte riktigt koll på vad som händer. Och behöver man förresten ha det?
Nu har jag iallafall skummat igenom tidningarna här hemma och surfat runt lite för att se vad som hänt. Är det något väsentligt som jag har missat? Näe. Bästa nyheten var att läsa att hyresvärden har sagt upp ägaren till strippklubben i Jönköping. Bra.

Idag slappar jag i trädgården med en bok. Det känns ganska svalt med 25 grader jmf med hettan i Paris. Jag har förresten fått några bett på vänstra benet som varar och vätskar sig. Har varit inne och visat upp dem för distriktssköterskan som försäkrade mig om att det inte var några smittsamma svinkoppor, utan bara några insektsbett som jag reagerar på. Har fått salva att smörja med. Ser inte så trevligt ut. Nu väntar soffan på altanen och boken "De tre miss Margarets" av Louise Shaffer.

Inga kommentarer: