söndag, juli 23, 2006

En tur till Bruket

Idag har jag varit på utflykt på egen hand. Åkte till Bruket för att gratulera min mormor som fyller år. Hon blev ganska överraskad över att jag dök upp. Alltid roligt när man kan göra någon glad.

Hemma på besök hos mina föräldrar var även syster Ulrika med sina små tjejer Rebecka och Jenna. Rebecka 2 år (min guddotter) är blyg och rädd (?) för mig. Beror nog på att vi ses alldeles för sällan. Det är nackdelen med att inte bo så nära släktingarna. Återkommer imorgon om ett par saker som jag lånat ur mammas gömmor. Med hennes tillåtelse ska påpekas.

Passade även på att titta in hos farmor. Det sker också alldeles för sällan. Jag hade med mig laptopen och visade bilder från Fias bal och student och så Parisresan. Även hon uppskattade mitt lilla besök.

En fundering; tror ägare till Volvo Cross Country att de äger vägen och har egna regler?!? Eller alla dessa stresstokiga bilister som kör upp i bagaget på en för att de tror att de ska kunna köra om snabbare trots att det ligger 2-3 bilar före mig som kör om en lastbil?!? Och om man har så bråttom om, varför ska de då svänga in så snävt framför en när de kört om?!? Det är ett under att det inte sker fler olyckor på vägarna!

Inga kommentarer: