måndag, juli 24, 2006

Fyra nyanser av brunt


Efter att ha haft en blå period i ca 15 år har jag börjat förälska mig i bruna saker och kläder. Hm. Kan det bero på att jag är uppväxt på 70-talet? Märkligt. Men jag tycker att det är snyggt med brunt. Vem minns inte de förhatliga bruna fula silkiga polotröjorna och vävtapeterna?

Hur som helst. Min mamma har en massa bruna saker hemma i sina gömmor och jag har nu lånat några delar ur hennes Arabiaservis. Det är tekoppar, en sockerskål och så några skålar och ett uppläggningsfat. Ursnyggt! Passar utmärkt in i vårt kök. Kanske ska låna fler delar ur hennes servis.

Nu är det snart hög tid att få bort de fula tapeterna i köket (vita med blått och rosa mönster - fanns när vi flyttade in) som inte passar vare sig med skåpsluckor eller kakel. Går bara åt max tre rullar så det är snabbt gjort...

Inga kommentarer: