torsdag, juli 06, 2006

Semester!

Igår vid lunchtid tog jag äntligen semester. Hur mycket semester det nu verkligen blir när det är valår... Men semester behöver jag. Känner mig lite sliten efter våren med allt som har varit med student och valförberedelser. Nu gäller det att ladda batterierna inför valrörelsen.

Inläggen här på bloggen kommer under de heta sommardagarna att bli högst sporadiska. Vem orkar sätta sig vid en dator när det är 30 grader varmt? Här hemma har vi det nästan lika varmt ute som inne. Puh. Men jag njuter av solen ute och en bunt superromantiska romaner:-)

Upptäckte igår att våra rabatter har börjat få lite väl mycket ogräs, vilket jag inte gillar. Orkar dock inte rensa i denna värme. Får nog göras en tidig morgon eller sen kväll.

Idag åker dottern på Gullbrannafestivalen. Det är feriepraktik och festivaler hela sommaren för hennes del. Tur att det finns mobil så att vi kan höra hur hon har det.

4 kommentarer:

Anders sa...

Ett hyggligt skäl att ta sig tid med bloggen är väl att det faktiskt är svalare inne än ute (ifall man inte envisas med att ligga med laptop i hängmattan, eller så). I Helsingborg har utetemperaturen redan passerat den inomhus.

Ha en skön semester, och kom ihåg att ogräs är allt sådant som växer utan att man behöver göra något för det.

Anonym sa...

Det är semester för mig också och värmen är högst påtaglig. Som omväxling har det börja fläkta lite här runt stugan.

Vi önskar dig och familjen är härlig semester!

Mia sa...

Anders//

Så sant, det är svalare vid datorn nere i källaren. Men det gäller ju att orka sätta sig vid den och kopppla upp sig också. Sen bör man ju inte vara helt snurrig av solen om man vill skriva något som andra ska förstå:-)

Det där ogräset. Jodå, det växer alldeles för bra. Tog rabatterna på framsidan idag och känner mig hyfsat nöjd med det. Gäller att ta det i små doser...

Trevlig semester!

Mia sa...

Sven-Gunnar// På kvällarna sitter jag och njuter på vår altan med en bok. Här har det också fläktat lite i eftermiddag = tvätten torkar på nolltid.

Önskar också dig och familjen en trevlig semester!