måndag, juli 10, 2006

Fortfarande ingen seger på Parken för TFF

Ingen seger, men en poäng. Som sagt, det räcker inte att vinna skott- och hörnstatistiken. Maken som var på matchen ansåg (kanske något subjektivt) att 1-0 hade varit ett rättvist resultat. Enligt honom var Patrik Svensson bäste spelare (fd TFF).
Nu är det tre poäng upp till kvalplats och fortfarande finns chansen. Dock är det 9 poäng upp till direktplats. Men det är ju 45 poäng kvar att spela om... Nästa match spelas på söndag mot TFF. Då befinner vi oss i Paris. Hoppas att någon vänlig själ vill sms:a oss resultatet, eller så får vi leta upp ett internetcafé.

På Behrn Arena var det tennissiffror. Undrar vilken ursäkt Nordin har till dessa siffror i morgondagens JP? Tufft matchande? Tunn trupp? Nedtränade?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar att sms:a. Jag kommer att stå på västra läktaren.

Tyvärr spökar nog bottennappet mot Öster i cupen (0-4). TFF måste skaka det där av sig. Men logiken säger att det blir vinst. Oavgjort borta borde göra TFF till favoriter hemma när matcherna kommer så nära.

Sundsvall alltså. Kicka tränarn funka inte heller.

daniel

Mia sa...

Daniel// Tack, för att du kommer att sms:a resultatet till oss.

Hm, nu hänger jag inte med i ditt logiska resonemang. Först storförlust i cupen, sen oavgjort på bortaplan (tre bollar rensades på mållinjen) och så två spelare borta i returmötet. Statistiken de senaste tio åren visar att IFK vunnit 3 matcher, spelat en oavgjord och förlorat en på Vångavallen...
Jag tror att kvällens resultat är tändvätska för IFK. Bollen ska in.

Jag tycker faktiskt lite synd om Sundsvall.

Anonym sa...

TFF hade fram till nu bara tagit en enda poäng mot ÖSK borta sedan 1998. Nu blev det seger. Nu bryts IFK-förbannelsen på Vångavallen hemma också.

Där har du min logik.

Men nåväl. Kommer Peking till Vångavallen och vinner så kanske det är bra. 2003 vann IFK och TFF gick upp i allsvenskan.

daniel