måndag, juli 03, 2006

Göran Hägglunds tal i Almedalen

Jag lyssnade på Göran Hägglunds tal i Almedalen via webbradion, samtidigt som jag följer Norrköpings eskapader på Torpavallen. Hägglundstal var bra (kanske lite långt) och kryddat med vardagsberättelser, klockrena liknelser och humor. Undrar om TV-meteorologerna gillar den beskrivning som Hägglund gav av deras arbete? Som barn på 70-talet gillar jag att han lånade "Olyckans" sång för att illustrera hur det kan bli med Ohly i regeringen:

"Jag är olyckan. Ohly-do-lyckan, krasch-och-bang-lyckan, gnissel-och-pang-lyckan. Så akta er för mig, annars händer det en grej!"

Men talet hade lyft ett snäpp om Hägglund vågat sjunga denna lilla sång istället för att läsa den.
Du hittar hela talet här. Kan rekommenderas.

Nu börjar andra halvlek. F ö leder Norrköping med 1-0...

Inga kommentarer: