tisdag, juli 11, 2006

Semesterläsning

Jag älskar att läsa böcker. Det är ett sätt att fly vardagen och varva ner lite. Läser gärna deckare, romantiska böcker eller "feel good"-böcker. Ganska lättsmält och kräver inte så mycket tankeverksamhet... Har svårt att släppa en bok när jag väl har börjat läsa.

Extra plus när man kan köpa fyra böcker men betala för tre. Maken undrar dock var vi ska ha alla våra (mina) böcker...

Följande böcker har det blivit hittills:
"Solens diamanter", "Pärlor från månen" och "Havets safirer" av Nora Roberts
Lättsmält romantik, men lite väl förutsägbart, som handlar om syskonen Gallagher. Typiska Nora Roberts-böcker.
"Luftslott" av Sheila O'Flanagan
Härlig bok som man inte kan släppa. Helt galen och romantisk. Rekommenderas.
"Viskar ditt namn" av Kristin Hannah
Romantisk snyftare
"Den inre kretsen" av Mari Jungstedt
Bra svensk deckare som utspelar sig på Gotland. Ska köpa fler böcker av henne.
"Dödlig vänskap" av Heather Graham
Deckare, ganska okej som tidsfördriv. Ingen man kommer att minnas om ett år...

Nu ska jag fortsätta läsa Mossvikenfruar - Chansen. Den har börjat lovande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ännu ett tips: Anna Gavalda "Tillsammans är man mindre ensam". Bok med mycket hjärta!

Tack Mia för att jag fick den.