lördag, april 14, 2007

En försmak av sommaren

Ljuvlig lördag med sol, värme och trädgårdspyssel. Sådana lördagar gillar jag! Särskilt redan i mitten av april. Tog en tur in till Jönköping på förmiddagen för att köpa en slipmaskin, träolja, grill mm. Var riktigt nöjd med mina inköp.

När jag kom hem med min planslip och visade den för maken lät samtalet så här:

- Titta vilken söt slipmaskin jag har köpt!

- Söt?!? Det är ett verktyg och verktyg ska inte vara söta!

När maken monterade grillen, slipade jag altansoffan. Så jobbigt! Och inte gick allt det gråfula bort heller. Blir nog till att betsa möblerna bruna. Imorgon ger jag mig på bänken. Jag kommer aldrig mer att köpa obehandlade altanmöbler i trä!

Lunchen på altanen blev sill och potatis och gräslök hämtad ur landet. Är inte det sommarsmaker så säg? Gott!

Har man köpt en ny grill och oljat in trädetaljerna måste den ju invigas! Sagt och gjort. Kvällsmaten blev marinerade skinksnitzlar, klyftpotatis och lättcreme fraiche med franska örter. Mums!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det smakade gott med nygrillat,snygga trädgårdsskor & slipmaskin.Vi hade även grillpremier ikväll med gorgonzolafylld fläskfile & klyftpotatis som blev gott.Här har jobbats iträdgården med idag, pappa fortsätter imorgon då jag åker till Motala på Bilkårsmöte.

Kram Mamma &Pappa.