lördag, april 21, 2007

En vanlig lördag

Idag har det varit en vanlig lördag hos familjen Frisk. Även om det har varit solsken, har termometern hållit sig på 7-8 grader. Dagen har ägnats åt städning, tvätt (torkade snabbt ute i blåsten) och en långpromenad med maken. Känner mig lite småhängig och vet inte om det är en förkylning på G eller pollensäsongen som har börjat. Får hoppas att det bara är pollensäsongen som börjat.

Hur som helst har jag gjort de sista förberedelserna inför Bygdegårdsdistriktets årsmöte i Ingatorp imorgon. Jag är inbjuden för att vara mötesordförande och för att berätta om Landstingets kulturarbete. Känns kul, men också lite nervöst. Får hoppas att det inte blir en massa voteringar med propositionsordningar. Det är inte min starka sida :-) Har aldrig varit i Ingatorp, så jag har kollat upp färdvägen via nätet. Om schemat håller hinner jag hem lagom till IFK:s match mot Mjällby börjar...

Nu är det dags att göra lite kvällsmat. Det blir korvstroganoff och ris. Sen slappar jag i soffan resten av kvällen.

Trevlig fortsättning på lördagskvällen!

Inga kommentarer: