måndag, april 30, 2007

Trädgårdslandet del II

Drömmer ju om ett sånt där fint trädgårdsland som finns i trädgårdsbilagorna. I helgen har jag försökt att nå en liten bit för att uppfylla mina drömmar. Är lite för snål för att lägga ut fina stenar i mitt trädgårdsland, så jag har lagt ut plankor som fanns ovanför garaget. Det får duga. Jag har planterat timjan och rosmarin, satt gul lök och sått rucola, huvudsallat, ringblommor, dill och persilja.

Har letat efter fina små skyltar till mina örter. Hittade skyltar för gräslök, oregano och timjan idag på A6. Jakten efter en skylt för rosmarin fortsätter. Vill gärna hitta en i samma stil om det går. Tar tacksamt emot tips!

Den här fina blomman hittade jag på Ekohallen i helgen. Visst sprider den glädje? Jag satte den i hörnet på landet eftersom det blir så skuggit där och ingenting har växt där tidigare mer än ogräs. Maken var minst sagt förvånad över att jag hade köpt blomman. Han trodde att det var något som ett av barnen gjort i slöjden:-)

Som ni ser på översta bilden frodas rabarbern. Gissar att det kan bli en premiärpaj i nästa helg.

Inga kommentarer: