fredag, april 13, 2007

Fotbollsbilagor

Det finns fotbollsbilagor och fotbollsbilagor. Med åren har mina krav ökat. Förra helgen köptes de allsvenska bilagorna och båda är bra, men till sist är nog ändå Aftonbladets bäst. De törs tippa serierna, vilket jag anser är ett krav i en fotbollsbilaga.

Jönköpings Postens fotbollsbilaga häromdagen var mer en "Södrabilaga" och med några små rutor med fakta om de övriga lagen i Superettan. Ganska trist med andra ord. Om IFK:s supportrar klagar över att lokalblaskornas sportjournalister inte skriver kritiskt och granskande om IFK - ja, välkommen att läsa JP:s ständiga hyllning till Södra!

Igår fick jag via mejl lite bilder ur NT:s bilaga av en kompis. Tack! En rejäl aptitretare.Idag kom de båda bilagorna med posten. Tack föräldrar och svärföräldrar! Eftersom jag var ledig idag hann jag läsa bilagorna innan maken kom hem och parkerade sig i soffan med dem.:-)

Bra bilagor, men bäst var nog ändå Folkbladets. Men den får ett fett minus för den äckliga håriga magen på framsidan. Så grabbigt och svulligt. Usch! Jag gillar att man gjort intervjuer med tränare/spelare ur övriga Superettalag.

3 dagar kvar - sen väntar ett halvår med ångest och magknip, hopp och förtvivlan.

Inga kommentarer: