fredag, oktober 12, 2007

Filmmusik med Idol del I

Tänk vad mycket musiken betyder för helhetsupplevelsen av en film. Musiken påverkar ju känslorna något enormt mycket, inte sällan stimulerar den tårkanalerna…

Mina högst subjektiva åsikter om kvällens insatser:

Andreas – killen sjunger bra, men är på tok för stel. Ögonen är inte med alls. Ronan Keatings hit (som jag gillar) blir tyvärr platt.

Patrizia - gillar hennes röst! Men kära nån varför valde hon denna låt?!?

Amanda - tycker att det lät lite surt. Varför vill hon vara så cool hela tiden? En av mina favoriter som tyvärr tappar mitt intresse fredag efter fredag för jag gillar inte stilen. Är hon förresten inte lite lik Pia eller vad hon heter i Parlamentet?

Evelina - överraskar! Gillar hennes version av "For your eyes only" nästan lika mycket som jag gillade Sheena Easton när det begav sig och jag såg Bond-filmen på bion i Grytgöl.

Marie- bara refrängen höll. Resten var beigt och lite surt. Men vad hade kvinnan på sig?!?

Alla som gör en ”ring-grej” med handen efter låten borde automatiskt få minuspoäng. Så patetiskt!

Trodde aldrig att jag aldrig skulle sakna Gynning & Berg men det gör jag. Jihde är hyfsat slätstruken.

Inga kommentarer: