tisdag, oktober 16, 2007

Så kan man också tappa några timmars sömn...

Igår somnade jag i soffan när jag läste landstingshandlingar. Sov en skön och välbehövlig sömn, helt ovetande om vad maken fick veta när han satt vid datorn. Han kunde dock inte låta bli att väcka mig för att tala om att MA slutar och att Santos försvinner efter säsongen. Det var nyheter det!

Tråkigt att MA slutar, men man kan förstå hans skäl att satsa på familjen och att steget tas när den allsvenska platsen är klar. Stort tack!

Santos har jag en mer kluven känsla för. Hur mycket kommer han egentligen att saknas? Mycket skador och inte alls lika vass som 2005. Dessutom gillar jag inte riktigt hans stil, men det är ju en annan sak. Kommer att sakna Thordar lååångt mycket mer än Santos. Tackar dock för tiden som varit.

Nu är det minst två forwards som ska värvas.

Efter väckningen i soffan gick och la mig. Maken övergav tv:n och gick och la sig också. Han ville prata om tänkbara nyförvärv som sportchef/klubbdirektör och anfallare. Jag ville somna om fort. Värre var det att maken hade det där "gnällbänksgnället" i rösten. Usch! Det triggar igång mig ganska snabbt. Efter lite funderingar ansåg maken att Jens Fjellström eller Pelle Blom kunde ta över efter MA. Helt ok för mig. På anfallssidan lät det som att det var helt kört. Finns inga anfallare som är goda nog för IFK. När maken luftat sina tankar (oro) tog han sin bok, läste max en sida och började snarka! Kvar låg jag och kunde INTE somna om. En timma gick, två timmar gick. Tre timmar gick. Vid 3-tiden somnade jag äntligen, så det var inga pigga blå ögon som slogs upp kl.6.

Nu väntar en dag av sammanträden. Vad händer på IFK-fronten? Silly Season kan bli mycket spännande och händelserik.

Inga kommentarer: