torsdag, oktober 18, 2007

Pyjamastankar

Maken väckte mig strax före sex i morse och sa att jag var tvungen att köra honom till jobbet. Hans kollega hade messat att han var sjuk och tåget hade redan gått då. Grr. Klev upp, tog yrvaket på mig strumpor och en kofta över pyjamasen. Väl i Huskvarna börjar bensinlampan lysa. Bara att ta svängen förbi Jet när maken släppts av. Kan man hoppas på att det inte är så många som tankar bilen vid 6-tiden på morgonen? Nej, nej sån tur hade jag inte. Det kom bil efter bil för att tanka när jag stod där i min urtvättade fladdriga rosa pyjamas med yrvaket hår och fyllde på bensin. Aldrig har nog tiden gått så sakta när jag tankat! Smått pinsamt. Hoppas bara att det inte var någon jag kände som tankade i denna arla morgonstund...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hade känt igen dig! =) Och vi vet även vilken mack du tankade på, eftersom vi tankat där på vägen till och från stugan.

Du kommer säkerligen att skratta åt detta någon dag! =)