tisdag, oktober 16, 2007

Nu ska jag förhoppningsvis bli piggare

Jag har känt mig trött och hängig den senaste veckan. Nu har jag kanske svaret på varför. Igår började något som ser ut som ett bett att svullna på högerarmen. Under natten har det svullnat till ordentligt, det ömmar och rodnaden runt "bettet" har brett ut sig. Senare har armen börjat domna. En ganska olustig känsla. I förmiddags fick jag "order" från mina kollegor att visa upp armen på vårdcentralen. Sagt och gjort gick jag upp till distriktsläkarmottagningen och visade min arm. Fick frågan om jag haft ett fästingbett? Inte vad jag vet iallafall. Nu har jag fått penicillin och förhoppningsvis ger det med sig ganska snart. Mår dock inget vidare just nu.

Imponerad över tillgängligheten och snabb behandling på "min" vårdcentral.

Inga kommentarer: