fredag, oktober 12, 2007

Filmmusik med Idol del II

Christoffer - Underbar version av Louis Armstrongs "What a wonderful world". Positivt överraskad.

Gathania - Hennes sång drunkande lite i musiken. Men jag gillar henne!

Daniel - Ta av den töntiga kaptensbindeln! Två gånger är en gång för mycket! Klart bäst röst!Men har lite svårt för hans viftande med armarna. Usch för kostymen.

Sam - Oj! Han har bytt gubbkepsen mot en hatt. Stort! Rasp i rösten, men lite stel. Trots allt helt ok. Men släpp kylskåpet!

Mattias - fortfarande lite för mycket "pojkband" över honom. But I like it!

Gissar att Sven-Gunnar gillade kvällens omgång av Idol med två "Bond-låtar". Vilken låt gillade hand bäst?

Tror att Andreas och Marie hänger löst. Amanda?

Nu överger jag Idol för Karlavagnen & Birro. Trött. Imorgon ska det tapetseras hos dottern...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag inte följt Idol dessvärre, kanske en miss av mig. Men kan ju säga så här mycket att "For Your Eyes Only" var en av mina favoriter när den kom med Sheena Easton. Fast Paul McCartney gjorde ju en brottarlåt till Roger Moores första Bondfilm.

Bra låtar båda två.......hur gick det med tapetseringen förresten?

Mia sa...

Sven-Gunnar// Tapetseringen gick bra. Men det var lite trångt om utrymmet i hennes lilla etta när våderna skulle skäras till och klistras. Huvudsaken är att dottern blev nöjd med slutresultatet. Hennes vitmålade etta är inte längre lika "sjukhuslik" utan har fått en lite varmare ton.

Anonym sa...

Det låter bra och taperna är viktiga framför allt i en mindre lägenhet. Jag hade en etta i Kalmar på 40 m2 1983-84 som vi gjorde väldigt fin och personlig. Känns fortfarande lite i hjärtan när jag tänker på den men vi brukar äta mat på grillen i närheten och åka förbi lägenheten varje sommar bara för känslans skull ;-)