måndag, januari 05, 2009

En ny tradition formas

För andra året i rad har vi varit på Trettondagskonsert i Jönköping. Årets medverkande var, förutom Sinfoniettan och SVF-kören, Rikard Wolff, Maria Möller och Jonas Sandwall. Jag är personligen inte så förtjust i Wolffs röst (vibratot), men tycker att han mycket känsla när han uppträder. F ö berättade jag för Håkan när vi åkte in till konsertern att jag aldrig har sett någon av Änglagård-filmerna. Varför vet jag inte. Möller är en mångsidig kvinna med bra röst och som visar prov på stor humor när hon imiterar andra sångerskor. Jag gillar speciellt när hon gör Eva Dahlgren och Carola. Sandwall var för mig en ny bekantskap, men jag gillade hans röst. Ett plus för den snygga scenen.
Avslutningen med Gärdestads "För kärlekens skull" var otroligt vacker. Då fick jag svälja klumpen i halsen och blinka bort tårarna. Årets trettondagskonsert var bättre än förra årets.

Inga kommentarer: