fredag, januari 02, 2009

Nyår...

Det har inte blivit av att jag har satt mig vid datorn förrän nu. Nyårsaftonen tillbringade vi i Hjuvik hemma hos familjen Hellström tillsammans med H & A. Det var mycket trevligt och gott!

Hellströms hade wii och det var vi ju givetvis inte nödbedda att pröva. Det blev bowling mot barnen i familjen. Tävlingsinstinkterna kom fram hos oss alla. Det var mästerskapskänsla i vardagsrummet. Vad värre var (för mig iallfall) var det barnen som vann! När Eva skickat över bilder kan jag visa hur man håller tungan rätt i mun när man siktar in sig på en strike...

Jag vill också ha wii!

F ö spelade vi (Eva och jag) fotboll i hallen med barnen och resultatet av detta är en blå och svullen tå som jag råkade sparka in i en dörrkarm. Det var förresten Mia Francesco Totti Frisk som avgjorde hallmatchen på en straff...
Nyårsdagen och det nya året välkomnade oss med strålande sol och minusgrader. Givetvis blev det en promenad för att titta på havet och de fina husen i Hjuvik. Husägarna där är nog mer än nöjda med alliansens nya fastighetsavgift;-)

Inga kommentarer: