lördag, januari 31, 2009

Hemma igen

Så var då kommundagarna över för den här gången och jag är hemma i soffa igen. Hann hem lagom för att se sista perioden av Djurgården-HV. Gott med seger!
Den manlige bussen var inte man nog att värma kvinnorna i bussen. Ja, det var nog män som frös också. Det var iskallt. Om man till äventyrs var i behov av att kissa under färden var man tvungen att knacka sönder isen i toaletten. Ville inte riskera frostskador på skinkorna så jag knep tills jag kom hem.

Förmiddagens seminarium om sociala medier var intressant och inspirerande. Hörde flera av deltagarna som var nöjda med det. Gissar att det är fler kristdemokrater som inom en snar framtid återfinns på Facebook och som kommer att blogga och "twittra". Vi blir fler kristdemokrater vid det digitala fikabordet. Jag har varit lite nyfiken på det där med mikroblogg, men inte kommit mig för att undersöka det närmare. Bör nog ha en mobil som jag kan surfa med först.
Tror att det skulle vara bra med ett lite längre seminarium med kristdemokrater i ledande positioner om hur man kan använda sig av de sociala medierna i den politiska vardagen.

Fick en aha-upplevelse när jag såg Tyst teater idag och man berättade om hur man applåderar på teckenspråk. Det är alltså därför som miljöpartister sitter och "skruvar lampor" på sina stämmor.

Johan Hakelius samtal med Odell och Larsson var rappt och roligt. Odells svar på hur man kristdemokratiskt säljer statliga bolag var rappt: "Man gör det bra!" Instämmer i Hakelius komplimang till Odell: "Du är som ett bra vin som blir snyggare med åren.". Eller vad säger du? Kolla in bilderna här.

Nästa år hålls kommundagarna i Jönköping. Välkommen!

Inga kommentarer: