torsdag, januari 29, 2009

Förberedelser inför Kommundagarna

Imorgon bär det av mot Örebro och Kristdemokraternas Kommun- och landstingsdagar. Alltid trevligt att träffa kollegor från hela Sverige. Lite av en partihöjdpunkt. Som väl är är det inte så långt till Örebro, så bussen går kl.8 från Jönköping. Den senare avgångstiden borgar för att jag kan hålla ögonen öppna under hela partiledarens tal efter lunch...

Idag ägnar jag dagen åt de sista förberedelserna inför de seminariepass där jag antingen är moderator eller själv medverkar. Minns inte när jag senast "bara" var vanlig deltagare vid Kommundagarna. Men, kan jag bidra med något så hjälper jag gärna till. Vad värre är har jag slarvat bort min mapp med bokningsbekräftelse till konferensen, hotellbokningen och seminarieföreberedelser. Kan inte hitta den, varken på kansliet eller hemma. Hm.

Jag ska vara moderator på ett seminarium på lördag med rubriken "Medierna och politiken" och det kommer handla mycket om sociala medier. Ska bli intressant och lärorikt. Ett seminarium som kan inspirera och betyda en hel del i kommande valrörelse. Imorgon eftermiddag medverkar jag i ett seminarium om kultur och turism. Förhoppningsvis kan det bli en bra diskussion. Vi kristdemokrater kan gärna flytta fram positionerna i kulturpolitiken och kulturdebatten.

Förutom seminarieförberedelser är det ju lite annat som ska fixas till. Vad ska jag ha på mig?!? Samma problem varje år och jag har inte haft vare sig tid eller lust att springa i affärer. Sen ska de grå håren vid tinningarna döljas, kläder tvättas och strykas. Så, det är fullt upp.

Vi ses i Örebro!

Här hittar du bilder och annat från Kommundagarna.

Inga kommentarer: