onsdag, januari 21, 2009

Småputtrig match

Hm. Sitter här och är nästan lite besviken på Sverige. Hur man nu kan vara det när man är på väg att köra över Kuwait? Bortskämd? Troligtvis. Visst leder Sverige i halvtid med 8 bollar. Men, marginalen hade kunnat vara mycket större om man skärpt till sig. Jag tycker att det är för många slarviga anfall, tekniska fel och försvaret är inte på tå. Sandström sköter sig dock bra och det är positivt att alla tre målvakterna visar bra form.
Jag kan förstå att man inte är lika mycket på tå som mot Spanien då Kuwait är en "blåbärsnation" som inte bjuder på lika tufft motstånd och matchen "bara" gäller äran, men ändå. Ja, jag vet man kan inte kräva allt alltid. Men jag är så svältfödd på svenska handbollsframgångar och när man väl fått smaka på segersötman vill man har mer. Mycket mer. Så, jag intalar mig att kvällens match är en genomkörare (en träningsmatch) inför matchen mot Kroatien imorgon. Då blir det en ny rysare. Usch. Kvällens match är mer småputtrigt trevlig att titta på. Ingen match man kommer att minnas någon längre tid...

Inga kommentarer: