torsdag, januari 22, 2009

Hedersam förlust

Det är bara att konstatera att Kroatien var bättre än Sverige idag. Men Sverige förlorade med hedern i behåll. Jag var orolig att det skulle rinna iväg. Man gav aldrig upp och den inställningen gillar jag. Mycket. Sverige höll ju länge jämna steg med Kroatien och kom igen gång på gång. Men det räckte inte hela vägen. Tyvärr.

Kroatien kom in i ett sånt där hysteriskt stim där allt gick deras väg i slutet av matchen. Den hysteriska publiken bidrog starkt till det. Den är bara föör mycket för mig.

Kim Andersson? Han ligger inte på plus i min bok. Förstår inte varför han inte får till det i landslaget. Hur kan han vara Sveriges lagkapten? En gåta. Låt Carlén spela istället. Han vågar ju ta avslut och visar stort mod i sitt spel. Arrhenius ligger inte heller på plus. Han ser allmänt seg ut och tar onödiga utvisningar i varenda match.

Doder! Behöver inte förklaras. Vilken lirare! Larholm visar storspel och självförtroende trots några missade straffar. Han kliver fram och tar för sig. Gott! Tobias Karlsson är grym i försvaret.

Palicka får mig att tänka på ungersk palinka;-)

Ska man behöva oroa sig för Olssons hjärta? Han såg helt grå ut idag i ansiktet.

VM lever fortfarande för Sverige och fortsätter man spela så här kan det räcka långt.

Inga kommentarer: