onsdag, januari 21, 2009

En skön vecka

Den här veckan är en skön vecka, eftersom jag får befinna mig på hemmaplan hela veckan. Inga resor mer än in till Landstingets kansli. Jag slipper gå upp före 5 för att ta första tåget till Stockholm eller komma hem sent från tåget, får sova i min egen säng och kan äta hemlagad mat. Det är något jag uppskattar och min kropp mår bra av. De där små vardagssamtalen med familjen som är så viktiga hinns med öga mot öga. Jag kan gå runt och småpyssla hemma om kvällarna eller bara slappa i soffan. Skönt. Det är en möjlighet att hämta kraft i vardagen. På kansliet hinner man dessutom med så mycket vid skrivbordet, planering och saker som blivit liggande i hög. En bra vecka med andra ord på alla sätt och vis.

Jag ska inte klaga, för jag tycker att mina uppdrag är väldigt roliga, givande och intressanta, men tyvärr innebär de en hel del resande vilket tar på krafterna och betyder att jag är borta mycket hemifrån. Förstår inte riktigt hur människor som mer eller mindre ständigt befinner sig på resande fot orkar. Sanningen är nog att jag är lite hemmakär och bekväm av mig...

Inga kommentarer: