söndag, maj 08, 2005

Klassiskt möte på Parken

Idag gästar Degerfors Idrottsparken i Norrköping och det kommer att bli en tuff match. Degerfors har börjat bra och bara släppt in ett mål, ett självmål. Degerfors starka defensiva spel och snabba kontringar får IFK se upp med. "Pajen", Toivonen och Berger är de spelare man får se upp lite extra med.

En dag som denna, när IFK ska spela match, är det alltid lite känsla av magknip och oro. Jag vill ju så gärna att de ska vinna. Efter förra helgens bottennapp mot Trelleborg hoppas jag att spelarna spelar lika aggressivt som mot AIK. Då blir det vinst. Tyvärr är inte Jönsson med, febersjuk. Han hade behövts i backlinjen i dag. Men man ska klara det ändå och Dahlén är ingen dålig ersättare.

Om jag ska våga mig på att tippa matchen så tror jag än en gång på 2-1 till Peking. Målskyttar blir Santos och Thordàrson. Degerfors mål kommer på en fast situation, hörna som nickas in av Toivonen.

Matchen kommer jag att se hemma i soffan på Svt24. Jag har dragit på mig en förkylning och inte kommer halsen att vara bättre efter matchen...

Inga kommentarer: