onsdag, maj 25, 2005

Matchdags igen

Nu är det en period med många matcher i Superettan och det är kul tycker jag. Men det tar på krafterna. Nervositeten är jobbig att leva med, helst när man inte själv kan vara på plats och se hur matchen gestaltar sig. Ikväll gästar Brommapojkarna Idrottsparken. I sin senaste match körde BP över Degerfors med 3-0, även om rapporterna säger att siffrorna inte var riktigt rättvisa. Men som bekant är det målen som räknas. BP har Kullinger och Özkan avstängda i dagens match.

I senaste matchen lyckades IFK rädda en poäng i slutminuterna genom inhopparen Alm mot Väsby. Alm börjar från start i dag. Bra! Han är på hugget! I IFK är Kabous avstängd och Hansson har känningar i knät. Det har lett till lite ommöblering på mittfältet. I den berömda diamanten går Spong in som 7:a och Rönneklev som 10:a. På kanterna tar Torin och Thordàrson plats. Spong har hoppat in i de senaste matcherna och gjort det bra. Nu tar han plats från start. Intressant. Gallo har inte riktigt visat form och startar på bänken. Kanske kan han göra ett bra inhopp.

Mitt tips i förra matchen var långt ifrån att gå in. Jag hade rätt i att Väsby skulle göra ett mål och att Alm skulle göra mål. Sen tog det stopp. Senaste mötet mellan IFK och BP på Parken slutade 1-1 och jag minns det väl. Santos drällde med bollen och måltjuven Månsson kunde kvittera. Det var tungt att åka hem den kvällen. Tipset för ikväll: 2-1 till IFK. Mål av Alm och Rönneklev. Matchen får jag försöka följa via sms, eftersom jag sitter som sekreterare på sammanträde med distriktets nomineringskommitté ikväll. Lite pirrigt i magen är det och det är inte ett angenämnt pirr!

Inga kommentarer: