onsdag, juni 22, 2005

Har det vänt?

Vet inte om jag försöker se positiva tecken i skyn, men jag vill nog påstå att det ser ut som att mitt kära IFK Norrköping är på väg upp ur den djupa formsvackan. Spelet mot ÖSK (slutade oavgjort) och mot Åtvidaberg är mycket bättre än på länge. Ja, igår var det ett väldigt bra spel och inställning mot Åtvidaberg. Tyvärr, tycker jag dock att man slarvade bort segern och det blev bara 2-2 på Kopparvallen. IFK hade chansen att ta ledningen med både ett och två mål i första halvlek, men bollen ville inte riktigt in i nätet. När Åtvidaberg kvitterade nio minuter före full tid var det p g a tamt försvarsarbete.

Mina känslor när vi åkte hem från Åtvidaberg var först negativa, det kändes som en förlust. Men efter att ha sovit på saken så var ändå spelarnas inställning och fina spel det man får glädja sig åt och förhoppningsvis sitter takterna i mot Gais på måndag. Dago Funes gjorde en lysande insats, rörlighet, gott självförtroende och två mål. Han bör fortsätta från start.

Kan väl konstatera att Åtvidabergs trafiksystem inte är anpassat för att ta emot så många bilar, det tog 30-40 min att ta sig ut på vägen mot Linköping. Sen kan man ju önska sig att fler bilister använder sig av "blixtlåsmetoden", det skulle ge ett bättre flöde och mindre trafikstockning...

Inga kommentarer: