lördag, juni 11, 2005

Vår yngste är tonåring!

I dag har vi haft för kalas för våran "lilla" Mattias som fyller ofattbara 13 år. Vart har åren tagit vägen? Redan tonåring! Födelsedagen inleddes traditionsenligt med sång(?), presenter och godismacka på sängkanten. Mattias fick Offsprings cd "Americana", värdekort att fylla på mobilen och två böcker. Han låg kvar i sängen och kalasade på sin godismacka och läste sin nya One piece nr 27. Jag har ännu inte förstått mig på dessa Manga-böcker...

Övriga i familjen åt frukost och lyssnade på "Ring så spelar vi". Lugnt och skönt. Sen var det dags att göra de sista förberedelserna inför kalaset. Maken tvättade köksfönstren på utsidan och jag och Mattias bakade raberpaj. Allt medan regnet strilade.

På eftermiddagen kom släkten och Mattias fick många fina presenter. Det är så kul att träffa släkten som vi inte träffar så jätteofta eftersom det är en bit att åka. Speciellt roligt var det att se min lilla guddotter Rebecka som är 14 månader. Hon är så otroligt söt! Eftersom vi inte ses så ofta känner hon inte igen mig och är lite blyg för mig. Jag hoppas att det inte dröjer så länge tills vi ses nästa gång. Rebeckas mamma (min lillasyster Ulrika) vill gärna äta rökta räkor på Piren i Jönköping, så kanske det blir ett litet besök senare i sommar...

Vi hade ett lite ovanligt inslag på dagens kalas - julklappsutdelning. Det var min yngsta syster Malin och hennes fästman Christian som hade med sig julklappar till oss. Stormen Gudrun och lite annat har kommit emellan...

Inga kommentarer: