onsdag, juni 01, 2005

Min första interpellation i landstinget är inlämnad

I dag lämnade jag in min första interpellation till landstingsstyrelsens ordförande Lars Isaksson. Att jag inte lämnat in någon tidigare beror på att jag är 1:e ersättare i landstingsfullmäktige och brukar få sena besked om att jag ska tjänstgöra. Så inte denna gång, så nu är den inskickad.
Vad den handlar om? Jo, jag fråga Isaksson om han är beredd att ta initiativ till att ge möjlighet att beställa klamydiatest via nätet. I Västerbotten pågår ett liknande projekt och varför inte testa det även i vårt län? Antalet smittade av klamydia fortsätter att öka och ökningen är störst bland de unga. Här behövs alla goda krafter för att minska spridningen av klamyida. Vill du läsa min interpellation kan du göra det här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mia,
Grattis till in första inlämning. Snart kommer debatten. Den vinner du antagligen.
Ta mod till dig och stå på dig. Det är alltid jobbigt första gången.

Hälsningar från en supporter.