lördag, april 29, 2006

Nöjd med dagen

Har försökt att bara vara ledig idag, ingen politik alls. Och jag tycker att jag har lyckats ganska bra. Kopplade inte upp mig på datorn förrän vid 18-tiden. Inte illa.

Vad har jag då ägnat dagen åt? Jo, sån't man inte hinner/orkar i veckorna. Tvättat (femte maskinen är på nu), handlat, deklarerat (får några tusenlappar tillbaka till midsommar), grejat i trädgården, städat och så övningskört lite med dottern. En bra dag med andra ord och jag känner mig nöjd med resultatet. Nu kan jag slappa i soffan med gott samvete. Har köpt lite ost, kex och vindruvor till kvällen. Mums!

Har läst ut en bok i dag som jag varmt kan rekommendera: "Allt för min syster" av Jodi Picoult. Svår att släppa när man väl börjat läsa den. Nästa bok att läsa är "Giraffens tårar" av Alexander McCall Smith - uppföljaren till "Damernas detektivbyrå". Hoppas att den är lika bra.

Har förresten vunnit en ståplatsbiljett till Södra-Qviding. Men eftersom jag inte är hemma då har jag gett bort den till dotterns balkavaljer som är södrait.

Inga kommentarer: