söndag, april 23, 2006

På kryss med Hannah & Camilla

Hade tänkt blogga från tåget, men det var fel på uppkopplingen på tåget. Sov istället i två timmar.

Jag har varit på kryss till Åland med Hannah & Camilla och vi har verkligen haft roligt. Skrattmusklerna har fått jobba mycket! Camilla hade kamera med och kanske det läggs ut någon bild här när hon mejlat över dem.

Vi började vår kryssning med att smuggla ombord lite ost, kex och frukt för picknick i hytten. Hannah som bar på kexen fick sin väska kontrollerad, men som väl var upptäcktes inte kexen;-)Vi hade en trevlig picknick i hytten innan vi gjorde oss i ordning för att inta dansgolvet.
Coverbandet som spelade var helt okej och det var en blandning av hårdrock, schlager och Tomas Ledin. Mycket Tomas Ledin. Linda Bengtzing var dock inte mycket att hänga i julgranen. Hon sjöng typ fem låtar och mellansnacket var så pinsamt fånigt att man skäms å hennes vägnar. Linda var dock uppskattad av alla män i åldern 18-50+ som trängdes framme vid scenen när hon sjöng…

Ganska sent på kvällen (natten) kom det fram två män i vår (min?) ålder som undrade om de fick dansa med oss. Vi blev lite förvånade att de frågade. Andra killar/män var inte lika hyfsade utan klängde sig på. Usch! Det visade sig att dessa två trevliga unga män, Jörgen och Fredrik, var gifta (fruarna hade lagt sig) och de hade blivit antastade på dansgolvet av både kvinnor och män (välkommen in i klubben!). De hade sett att vi avvisat alla "inviter" och insåg att vi bara ville dansa. Helt rätt! Det blev en win-win-situation för oss alla och vi hade verkligen kul.

Idag har jag fått en liten lektion om smink av tjejerna. Tack. Jag är helt okunnig på detta område.

I taxfreen var jag vänlig och hjälpte två män i 50-årsåldern att köpa parfym till sina fruar. De tänkte köpa Britney Spears-parfym(!) och frågade mig om jag visste något om den. Jag sa att den passade nog bättre till en tonårsdotter (inte ens det) och så lät jag dem lukta på de två parfymprover jag hade på handlederna och jag tror nog att fruarna blir mer glada för Amor Amor, än Brittans tonårsgodisparfym.

Eftersom vi bloggar alla tre, så kom vi överens om att skriva ner tre minnesvärda ögonblick från kryssningen. Här är mina (ej rangordnade):

  • Kexsmugglingen
  • Fotot som en hjälpsam kvinna tog på oss
  • De gifta männen som ville ha vår hjälp på dansgolvet

Surfa in på Camillas och Hannahs bloggar för att ta del av deras minnen från kryssningen. Kanske har vi olika minnesbilder :-)

Tack, Magnus för skjutsen till och från båten. Och inte minst, tack tjejer för en trevlig kryssning. Glöm inte bort våra planer 2009!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Hjälpsamma män på dansgolvet" - det var en avancerad raggningsmetod som uppenbarligen fungerar
Hälsade ni på deras fruar dagen efter? ;-)

Mia sa...

Visst funkade det om det var danssällskap de var ute efter. Fler gifta och danssugna män kanske har en del att lära där:-)

Vi hade gärna hälsat på deras fruar om vi träffat dem...

Hannah Ekeroos sa...

Tilläggas bör kanske att vi noga studerade alla foton som tas på alla passagerare vid ombordstigning för att se hur deras fruar såg ut. Att vi inte hittade några bilder kanske tyder på att de redan hade köpt dem för att rama in och sätta upp hemma på väggen? Sött...