torsdag, april 27, 2006

Vilken bil!

Acko var otroligt hjälpsam i dag på förmiddagen och lånade ut sin sprillans nya och fina Saab till mig. Dottern hade åkt hem för att hon är sjuk, men hade ingen nyckel och kunde därför inte komma in. Själv åkte jag buss till jobbet och det skulle ta mer än en timme för mig om jag skulle ta bussen ut med nyckeln. Nu gick det betydligt snabbare. Både jag och dottern tackar för hjälpen!

Nu till bilen. Vilken bil! Klart mycket skönare att köra än vår gamla Mitsa. Det tog ett tag innan jag fattade hur man skulle ställa in stolen så att jag nådde pedalerna (Acko är ju något längre än mig). Hoppas hon kommer in bakom ratten igen, glömde tyvärr att ställa tillbaka stolen:-) Så mycket knappar och finesser. Oj, oj. Skulle ta ett bra tag för mig att fatta vad alla dessa knappar ska användas till. Det är väl den enda fördelen med vår Mitsa.

Ja, jag erkänner. Jag är avundssjuk. Jag vill också ha en sån bil. En ny bil, som luktar ny.

Inga kommentarer: