lördag, juli 07, 2007

Drömmar om Italien

En regnig och tråkig julidag kan man ägna sig åt att drömma om en liten lägenhet i södra Italien. Jag är inte kräsen av mig utan kan tänka mig att köpa en liten skruttig lägenhet på minst 2 r o k som sakta men säkert renoveras. En pensionsförsäkring för mig och maken. En lägenhet där vi på ålderns höst kan tillbringa hösten/vintern.

Om en dröm ska bli mer än en dröm måste man ju röra sig i rätt riktning. Jag har därför surfat runt lite och läst på om köp av lägenhet i Italien, olika regioner, priser o s v. I södra Italien är det fortfarande inte så dyrt och dessutom oexploaterat. Priserna är som en sämre svensk sommarstuga ute i skogen utan rinnande vatten och med utedass. Vad väljer man då?

När regnet slog mot rutan föreslog maken att vi kanske kunde ta en tur med bilen till södra Italien i slutet av juli för att se oss omkring. Varför inte? Så i eftermiddag har vi suttit och dragit upp en resrutt, kollat in billiga hotell o s v. Om resan blir av är en annan femma. Planeringen har varit trevlig iallafall:-)

Till hösten anmäler jag mig nog till en nybörjarkurs i italienska. Ciao!

Inga kommentarer: