tisdag, juli 17, 2007

Sommar i P1

Antar att du liksom jag brukar lyssna på "Sommar" i P1. Det hör liksom till när det är sommar och semester. Jag lyssnar inte varje dag utan bara när det är någon person som jag tycker är intressant. Hittills har det blivit följande sommarprogram:
Filip&Fredrik - helt galen resa runt i USA!
Plura - tog oss med på en tur genom 50- och 60-talets Norrköping
Mikael Nyqvist - lät oss oss följa med i sökandet efter hans italienske far.

Igår, måndag, satt jag i bilen upp till Norrköping när det var "Sommar". Peter Martinsson bjöd mig på en åktur med skratt och tårar av både glädje och sorg. Det var ett program som berörde och var mycket personligt och utlämnade och fyllt med livsglädje. Tack! Missade du programmet? Lyssna på det på nätet. Det är det värt!

Vad jag gjorde i Norrköping? Hämtade hem maken och barnens kusin, besökte lillasyster Malin och så givetvis det här.

Idag lyssnar jag på Camilla Läckberg när hon är sommarvärd.

Inga kommentarer: