måndag, juli 09, 2007

Kan man göra annat än drömma sig bort?

Detta eviga regnande. Kan man verkligen säga att det är "typisk svensk sommar"? Jag blir iallafall både trött och gnällig av all denna blöta. Kan man göra annat än att drömma sig bort? Maken vill ju inte tapetsera om hallen...

Så jag fortsätter att drömma om Italien. Jag har nog hittat en liten pärla som jag skulle vilja besöka. Samhället heter Rotondella och ligger i regionen Basilicata i den italienska "hålfoten". I denna region tror jag att jag skulle kunna spendera många somrar (före pensionen) och vintrar (efter pensionen) och det skulle ändå finnas massor att upptäcka.

När jag inte ägnar mig åt att drömma om Italien, allsvenskt avancemang eller tapetsering av hall - läser jag den första boken i Stieg Larssons Millenium-serie "Män som hatar kvinnor". De övriga två böckerna ligger och väntar i hyllan.

Väderprognoserna talar om uppehåll imorgon. Kanske även lite sol. Jag längtar!

Inga kommentarer: