fredag, juli 13, 2007

Kan man ha ont i naglarna?

Nöjd med dagens arbete. Nu är väggarna så gott som rena från de gamla tapeterna på ovanvåningen. Och hallen är större än jag trodde! Du som har varit hemma hos oss kanske förstår vad jag menar. Imorgon blir det väggarna i trappen (som jag når) och nedervåningen.

Jag tror att maken som fortfarande är hos sin far är mycket nöjd över att vara där. Dels är det bättre väder, men framförallt slipper han att se allt skräp det blir när man river tapeter:-)
Kan man ha ont i naglarna? Det är ju död hud. Faktum är att jag har det! Jag har rivit alla tapeter med hjälp av naglarna. Det fungerade inget vidare att använda sig av en spackel. Kanske dags för lite manikyr?:-)
Nu är jag helt slut eftter dagens arbete. Upp och ner för den nyinköpta trappstegen och så allt rivande. Dags för sängen och Karlavagnen med Birro. Kvällens tema är "Din bok" d v s om du skulle skriva en bok - vad skulle den handla om? Vad jag skulle skriva om? En roman som berör, som man gråter när man läser. Älskar själv sådana böcker... Kan tänka mig att det blir ett intressant program. Fredagar är det många knäppgökar som ringer:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Anders undrar om du inte har provat att använda dig av tapetborttagningsmedel...är som tapetlim fast tunnare, man stryker på detta på tapeterna och sen är det bara att dra bort dem...finns att köpa hos färghandlare.

Det ska bli spännande att se er nya hall. :-)

Kram
Ulrika