tisdag, juli 24, 2007

Låt bilen stå!

Det är nästan så att jag kan reprisera min bloggning från i juni om alkomätare. Hur i hela friden tänker man om man köper sig en alkomätare för att kolla om det är ok att köra bil när man har druckit?

Roger Pontare tar priset med denna kommentar efter att han stoppats i en nykterhetskontroll som visade på rattfylleri: "Den visade grönt och jag kände mig säker. Det var ju en dyr mätare jag köpt, det skulle vara en värsting."

För det första borde karln ha så mycket vett i kroppen att han inte kör bil när han har druckit alkohol. Det är regel nr 1. För det andra hade han kunnat spara sina pengar istället för att lägga dem på en dyr alkomätare och sluppit både böter och indraget körkort om han följt denna regel. För det tredje får vi vara tacksamma för att inte fler dödas eller skadas i trafiken av rattfulla trafikanter som förlitar sig på alkomätare istället för låta bilen stå.

Inga kommentarer: