lördag, oktober 08, 2005

Bästa kultlåten

Kollade lite slött på "Folktoppen" samtidigt som jag lyssnade på VM-kvalet på radion. Jag bara undrar, hur röstar svenska folket egentligen? Och den frågan kan man ju ställa vad gäller riksdagsval också... Svenska folket har enligt Temo röstat fram "Köttbullelåten" som knäppaste kultlåt. Jag fattar ingenting. Ska inte en kultlåt vara en låt som i princip varenda människa känner igen och kan sjunga med i?!?

Givetvis borde vinnaren ha varit "Hey baberiba" med Burken & Rockfolket! Den var inte ens med på tio-i-topp! Skandal!

Jag har faktiskt en LP med Rockfolket, signerad. Tror att den finns hemma hos mina föräldrar. Minns när jag såg dem uppträda på Viberga i Finspång och Burken fastnade med dragspelet på ryggen. Det var tider det. Måste ha varit någongång på 70-talet.

Inga kommentarer: