onsdag, oktober 05, 2005

Middag i Stadshuset

Hemma igen efter en trevlig middag i Stadshuset i Sundsvall. Otroligt god mat, vackra lokaler och trevligt sällskap till bords. Min bordsherre var teaterdirektören Bernt Lindqvist och han är väldigt trevlig och rolig att umgås med. Innan middagen fick vi lyssna på ett par stycken av Nordiska kammarorkestern i Sundsvall. Till förrätt fick vi laxtartar (och eftersom jag inte äter fisk fick jag soltorkade tomater och lufttorkad skinka istället för lax), varmrätten bestod av oxfilé, murkelsås, potatiskaka och grönsaker. Och så desserten som var ljuvlig; vet inte hur jag ska beskriva det men det var en blandning mellan brylé och pannacotta med vaniljsmak och nötter. Mums!

Efter middagen passade jag på att samtala med olika personer som jag lärt känna under åren och som man inte träffar särskilt ofta. Nu är det dags att lägga sig.

Var förresten på en fascinerande föreläsning i eftermiddags med Tilde Björfors, vd för Cirkus Cirkör, som berättade hur hon arbetat för att förverkliga sina drömmar. Otroligt intressant! Hon sa bl a att det handlar om att våga mer än man vågar. Tänk på det en stund...

Inga kommentarer: