lördag, oktober 01, 2005

Cindy

Fredagskvällen ägnades åt städning och Idol. Städning p g a att det verkligen behövdes, samt att släkten kommer för att fira maken imorgon. Nu luktar det rent och gott av såpa inne.

Tillbaka till Idol. Det blev en av mina favoriter som först fick lämna finalfältet. Cindy. Trist. Härlig tjej med bra röst, men kvällens framträdande var inte så lyckat. Jag tyckte att Jens gott kunde ha fått kliva av. Slätstruken kille. Av mina övriga favoriter stod Sebastian för en bra insats, Måns en lite mer slätstruken. De är kvar i tävlingen. Jonah är en annan som kliver fram. Bra röst. På fredag är det 80-talstema. Vilka låtar väljer de?

Nu har klockan passerat midnatt och det är bara jag och Danne (han sitter vid den andra datorn) som är vakna. Ja, dottern har förstås inte kommit hem än. Bäst att krypa till sängs snart, imorgonbitti ska jag baka "Hägglunds kaka" och brytbröd. Vi tänkte bjuda släkten på potatis- och purjolökssoppa. Passar bra när hösten har gjort sitt intåg, eller hur?

Inga kommentarer: