söndag, oktober 30, 2005

Välkommen till Superettan!

Landskrona - välkommen till Superettan! Och grattis till Gais. Starkt gjort att klara oavgjort med en man mindre i mer än en halvlek och det tryck som Boisarna hade. Nu får Boisarna känna på "bonkafotbollen" i Superettan.

Kommer Rolle att hålla löftet att enbart vara tränare i Allsvenskan? Tveksamt. Iallafall slipper IFK möta honom som back nästa säsong... Med Rolle i Superettan försvinner Superettans snyggaste tränare alla kategorier:-)

Glad ikväll är min bloggkompis Pontus som var nervös i halvtid. Jag gläds med dig, Pontus!

Kan inte låta bli att känna att det borde ha varit IFK som kvalat. Nästa säsong måste det bli minst kvalplats. Det har börjat att bli som ett mantra "nästa säsong i allsvenskan", lite som "Nästa år i Jerusalem". Nu när Bois halkat ner ökar sannolikheten (risken) för att Jingblad tränar IFK nästa säsong...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vore klädsamt om du också gladdes åt att Myresjö gick upp i ettan!

/Sturesson

Mia sa...

Varför skulle jag glädjas åt det? Har inga direkta känslor för Myresjö och dessutom var det ju hyfsat många lag som gick upp i den nya norrettan och söderettan - HFF t ex.

Anonym sa...

Som ombudsman borde du glädjas åt idrottsliga framgångar i alla distriktets olika hörn.

/Sturesson

Mia sa...

Nog för att jag är länsombudsman, men nån måtta måste det väl ändå vara? Idrottsliga framgångar? Ja, då får jag väl börja följa både speedway, bandy, orientering och sidovagnscross... Puh.

Kan avge en bekännelse bara för dig, Sturesson. Vargarna ligger mig närmre hjärtat än VSM Elit så länsbo jag är:-)