fredag, oktober 07, 2005

Vem ska träna IFK?

Silly season har redan börjat trots att säsongen inte är över. Och jag menar då givetvis fotbollssäsongen. För IFK:s del handlar det först och främst om att hitta en tränare av klass. Spekulationerna pågår och från IFK:s sida säger man att man har en lista med namn som man jobbar med och hoppas att kunna presentera en ny tränare i slutet av denna månad.

Fotbollssupportrar är ett eget släkte och kan gräva fram lite uppgifter som sätter fart på spekulationerna. IFK-supportrar är inget undantag och här vill jag lyfta på hatten för GoPekings Jesper Skullman. Han har greppat telefonen och ringt tre potentiella tränarkandidater och mest intressant av dessa tre är Tom Prahl. På frågan om IFK kontaktat honom svarar han så här:
"- Det kan jag inte kommentera, det blir bara en massa spekulationer."
Visst blir det det när de andra två, Cratz och Wilson, säger att de inte blivit kontaktade. Du kan läsa hela intervjun här.

Lite förvånande är att denne unge kille har fått fram detta och ingen av tidningarna i Norrköping. Hallå! Sportjournalisterna på NT och Folkbladet borde väl också vara intresserade av vem som ska träna IFK i framtiden. Eller?

Tom Prahl är ingen dålig tränare och han är varmt välkommen. Gillar Cratz från Torstorp, men det känns som att han har gjort sitt i IFK. Wilson har jag ingen åsikt om. Nordin är en annan favorit, men jag tror att han trivs bra i Jönköping och vill leda J Södra i Superettan. Dessutom tror jag inte på att komma tillbaka till en klubb man tränat tidigare. Stuart Baxter nämns också i spekulationerna och han är helt ok. Bara det inte blir ett nytt antiklimax som det blev när B-A Strömberg presenterades...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag tar åt mig av ditt beröm. Tack!