lördag, februari 25, 2006

Melodifestivalen del II

Kvällens vinnare var utan konkurrens Tommy Körberg! Nästan taskigt mot de tävlande att låta honom vara pausunderhållning. Man kan ju undra vem Christer Björkman & juryn vill ska vinna? Måste finnas en viss person (bidrag) som man vill lyfta fram och som inte tål någon större konkurrens. Bidragen i de två första deltävlingarna har inte varit bra. Vem ska man rösta på?!?

Här kommer mina synpunkter på kvällens bidrag:
  • "Lev livet" lyfte aldrig. Tyvärr. Gillar annars Magnus Carlsson.
  • " Oh yeah" visar att Bolibompatemat fortsätter. Bara pinsamt och fånigt. De dansande kramdjuren säger allt.
  • "Etymon" var slätstruken och tråkig och jag är sååå trött på Helena Paparizou-stuket. Inte ens de tre dansande pojkarna ger pluspoäng.
  • "Ge mig en kaka till kaffet" är så klämkäck att man nästan kräks och vi har hört det förut. Föredrar Bröderna Djup före Östen me resten. Snälla, låt oss slippa dem nästa år. Tack!
  • "La chica de la copa" var inget för mig. Gillar inte alls latinolåtar. Det var stark strandraggarvarning med vitt glitterlinne. Usch!
  • "Idag och imorgon" var en rejäl schlagerdänga och när man tycker att denna typiska Kikkilåt är bäst av kvällens bidrag börjar man ju fundera... Yngste sonen undrade om han inte hört låten förut?
  • "En droppe regn" med min gamla flickfavorit Niclas Wahlgren var helt ok, men är inte en låt för Melodifestivalen. Niclas var snyggare ikväll än när han fick mitt tonårshjärta att slå snabbare i "G".
  • "Mi amore" var inte bra. Ska man uppfatta bidraget som en parodi på tidigare års Eurovisionsvinnare?

Den fånige enmansorkestern sa ett sanningens ord i dag när han fick frågan om "Doping" hör hemma i OS eller Melodifestivalen. Han svarade: "I Melodifestivalen. Hur ska annars publiken orka med?"

Tack för Wikegård! Han är bäst! "Stativet" trodde jag var en engångsmiss men inte. Lättade dock upp lite med en östgötsk fläkt ikväll.

Gick rätt låtar vidare till final? Får man nog säga, för de var minst dåliga.

Inga kommentarer: