lördag, februari 18, 2006

OS hela dagen

Blir svårt att slita sig ur soffan i dag. Det är alldeles för många spännande OS-finaler idag + damernas curling och Tre kronor. Tur att jag vaknade tidigt så att det kan bli något gjort innan allt startar om någon timme.

Idag tror jag att det blir följande medaljutdelning:
  • Anna Carin Olofsson tar guld i jaktstarten, skidskytte
  • Anja Pärson tar brons i kombinationen

Tyvärr tror jag inte på damerna i stafetten. De slutar sexa. Om Järbyn kommer bland de 15 bästa i Super-G får man nog vara nöjd. Är det inte dags för honom att ställa undan skidorna?!?Mattias Nilsson har ett bra utgångsläge i jaktstarten i skidskytte, men slutar på en femteplats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Damernas stafett blev härligt spännande och bättre än vad du förväntat dig. Kan vi få en kommentar? ;-)

Mia sa...

Visst ska jag ge en kommentar om stafetten...
Erkänner, kag hade fel och det var verkligen en positiv överraskning.
Jag är full av beundran över den insats som tjejerna gjorde idag. Inte alls det som vi sett tidigare. Kan erkänna att jag trodde att Ek skulle släppa som vanligt på andra sträckan. Men icke. Det var så otroligt spännande ända in över mållinjen. Hur länge sen är det svenska damer förlorade en medalj på upploppet? De var 2 sekunder från ett silver. Vem hade trott det? Det var en fjärdeplats med mersmak, men ändå finns en viss besvikelse. Det var ju sååå nära.