torsdag, februari 23, 2006

Sista perioden


Är det OS och Tre Kronor i semi så är det.
Stefan Attefall, gruppledare och riksdagsledamot på Stockholmsbänken, är föreslagen som nr 2 på Jönköpingslistan och hockeyintresserad. Imorgon är det nomineringsstämma för Kristdemokraterna i Jönköpings län och då ska listorna till riksdag och landsting spikas. Men nu har det slumpat sig så att stämman sammanfaller med Tre Kronors semifinal. Attefall har varit något upprörd för detta och önskade med bestämdhet att detta måste ordnas. Och eftersom jag också är något intresserad av semin och dessutom är ombudsman, så var det ju värt ett försök att harmonisera matchen med stämman... Distriktsordförande Irene Oskarsson var inte direkt inne på samma noter om jag säger så. Men nu blir det iallafall så att vi kommer att kunna följa tredje perioden samtidigt som vi fikar. Inte illa val? Nu återstår att se om jag kan ordna så att vi kan följa matchen via storbild i samlingssalen. Det blir prioriterad uppgift imorgonbitti:-)

Men, en sak som gör mig lite orolig är att när jag ringde Stefan för att meddela detta sa han att han ville ge mig en puss. Hm.

Bild: kristdemokraterna.se

Inga kommentarer: