onsdag, februari 22, 2006

Nya medaljer?

Det är tur att vi har tv på kansliet så att man kan följa OS hyfsat väl:-) Det är inte samma sak att få ett sms från maken där det står "Sverige förlorade bronsspurt i skidskyttet. Nära" när man sitter på sammanträde. Hur nära ett brons det var insåg jag inte förrän jag såg bilderna på nätet.

Jag (och Åke) tackar Acko för sms-rapporterna om hockeyn. Tror dock inte att övriga i VU var lika intresserade... Men vad hände egentligen? Maken tyckte att det var en typisk läggmatch från Tre Kronor. Dåligt!

Idag är det så mycket spännande att följa i OS och jag tippar följande medaljer till Sverige:
  • Anna Dahlberg tar guld i sprinten
  • Björn Lindh tar guld i sprinten
  • Thobias Fredriksson tar brons i sprinten
  • Rickard Richardsson tar brons i snowbord parallellstorslalsom

Tyvärr tror jag att Anja Pärson vill så mycket att hon åker ur i andra åket. I sprinten kan det mycket väl bli en till medalj för tjejerna. I hockeyn vill jag inte se en ny "Vitrysslandsmatch". Seger krävs! I curlingens semifinal vinner lag Anette Norberg mot Norge.

Men svenskarna får gärna överraska mig!

Inga kommentarer: