lördag, februari 04, 2006

Röda kinder och axlar

Flera av oss ombudsmän har en lätt röd ton på kinder och axlar efter några timmar i solen på förmiddagen. Den röda tonen varierar starkt. Unge herr Sturesson har t ex tecken på soleksem. Men man kan ju undra hur det gick till?
Eftermiddagen har ägnats åt valtekniska frågor och säkerhetsfrågor. Men även en favorit i repris från Gran Canaria - På minuten. Alla triggades rejält och kämpade febrilt för att vinna. Vilka teman vi fick törs jag inte skriva här:-) Konferensledningen har en "Dagens dagbok" där ombudsmännens fadäser och grodor presenteras till skratt och jubel. Nu har ombudsmännen kontrat med "Sturessons dagbok" och jag kan lova att den också möttes med skratt och jubel.

Efter kvällens buffé inleddes förhanldingar igen mellan våra partier. Verkar som att det finns en öppning för att få till ett samarbete mellan päron (mitt parti) och lingon. Men vi behöver två röster till. Denna uppgift är otroligt kul och jag måste erkänna att jag gillar det politiska maktspelet som pågår.

Imorgon har vi föreläsningar på förmiddagen och sen är vi lediga från lunch till frukost. Eftersom det utlovas fint väder planerar vi en dag på stranden med bad i havet. Inte helt fel.

Inga kommentarer: