måndag, februari 27, 2006

U(s)la ursäkter

S-mejlaren och SSU-bloggaren som spridit rykten och annan skit om Fredrik Reinfeldt ursäktar sig båda med att de var så ilskna för att de tyckte att media inte granskade "högern" lika mycket och tufft som socialdemokraterna. En väldigt dålig ursäkt för att sprida osanningar omkring sig. Det är väl inte Moderaterna och Reinfeldts fel att media granskar den styrande makten? Det är ju faktiskt medias uppgift. Och alla s-affärer kan man ju inte heller skylla på de politiska motståndarna. Dessa har man ordnat till själva.

Tänk om jag som partitjänsteman skulle sprida osanningar om de politiska motståndarna varje gång som jag är missnöjd med hur lite media skriver om Kristdemokraterna eller när man än en gång måste läsa journalisters fördomar om partiet. Ja, då vore det illa ställt. Jag skulle inte få göra annat än att sitta och skriva anonyma insändare eller gömma mig bakom en anonym blogg.

Den politiska debatten ska föras i dagsljuset och vill man ha en ärlig och saklig debatt - ja, då får man också träda fram med sitt namn. Smutskastning vinner man inget på. Om man vill bli av med aggressioner kan jag rekommendera Friskis&Svettis eller en joggingtur!

Inga kommentarer: